Hyvin vaihtelevalla tahdilla kirjoittelevan viisitoistavuotiaan helsinkiläisen tytön elämää, valokuvia, kirjoituksia ja joskus jopa runoja.

torstai 1. joulukuuta 2011

Décembre

Tervehdys taas!

Taas kirjoittamassa, eilen viimeksi, mutta tuskin se ketään haittaa? Itse asiassa taidan ite olla ainoa jota se vois haitata, mutta kun ei haittaa niin kirjottelen tänne.
Sitten voisin jättää noi täysin turhat selitykset sikseen ja keskittyä muihin asioihin.
Tänään alkoi nyt sitten joulukuu (kaikki on kyllä luultavasti huomanneet sen jo). Tosi monet puhuu siitä, että jee, voi avata joulukalenterin ekan luukun mut HÄÄ-HÄÄ: mä oon voinut avata jo viime sunnuntaista! Partiolaisten adventtikalanteri kun alkoi jo ekasta adventista niin kuin aina. Sen lisäks mulla on akkarista tullu kalenteri (hehee) jonka luukkuu en oo vielä avannu. Se ei kyl oo kovin kiinnostava joulukalenteri, mutta mitä enemmän luukkuja avattavana sitä kivempaa. Ja on mulla kans hesarin joulukalenteri, tai se on mun käytössä sitten kun jaksan leikata sen irti lehdestä, mutta oon laiska.
Tän päivän luukku partiolaisten joulukalenterissa!
Jos jotain ihmetyttää, décembre on ranskaa ja tarkottaa yksinkertaisesti joulukuuta. Sen otsikoksi otin, koska oon kirjottamassa toista kirjettä meidän ranskalaisille vaihtopareille. Pareja ei kyl oo vielä valittu, joten luultavasti koko luokka lukee sen mun kirjeen, jossa mun piti kertoa suomalaisesta joulunvietosta. Kirjeestä tulee luultavasti pitkä ja siinä on huonoa ranskankielta, mutta voi voi. Luultavasti siellä Ranskassa nauretaan jo muutenkin meiän kielitaidolle (tosin mekin nauretaan niiden upealle englannintaidolle), joten tilannetta ei voi enää pahentaa. Yritän keksii paaljon kertomista ja laitan kans kuvia. Ärskyttää vaan, että oon tainnu kadottaa jonnekkin koneen syövereihin pari kivaa kuvaa viime joululta, jotka oisin halunnu laittaa. Yhessä niistä pikkusiskoni (silloin 8) istui kuusen alla... Se oli sulonen kuva.
Koulussa tänään liikassa meillä oli paritansseja ja joogaa. Mulle ei riittäny poikaa, joten tanssitin sitten yhtä tyttöä, joka on tullut meiän luokalle tänä vuonna eikä oo vielä oikeen löytäny paikkaansa ja joka viettää aikaa aina välillä mun ja mun ystävien kanssa. Voi sitä tyttöparkaa, kun joutu mun pariks. Mä oon ihan surkee tollasissa, varsinkin, kun en oo yhtään tottunu tanssimaan kikapoota poikana... Yllättävää kyllä, en oo aikasemmin joutunu esittää poikaa. Tanssittiin kanssa rokkia, kikapoossa sentään pysyin tahdissa, se on niin helppo, mutta rokissa menin välillä ihan sekasin. Niin kyllä mun parikin. Jooga oli kivaa, vaikkakin melko väsyttävää. Ja se vika siinä oli, että kun me joogattiin semmosessa huoneessa, johon näkee lasiovien läpi sekä poikien että tyttöjen pukkareiden edessä olevilta käytäviltä. Mun paikka oli sitten nerokkaasti just siinä poikien puolen oven edessä ja kun kaikki makaa patjoillaan sillai takapuolet pystyssä niin ei vaan pojat tuu just silloin pukkariinsa. Niillä oli hauskaa, kun siinä katteli meiän perseitä...
Päivän asu. Vihree toppi H&M, napillinen sinertävä toppi Lidlistä samoin kuin nuttukin, farkkushortsihaalari
naapurin vanha mutta taitaa olla H&M. Sukkiksista ei mitään tietoo. Haaste. Kuvat otettu pikkusiskon huoneessa,
koska siellä on hyvä peili...
Tänään päätin nyt sitten jatkaa haastetta, joten näette kauniin asuni. Hehe, kuten saatatte huomata, sekä toppi että nuttu on Lidlistä... Halpis on joskus tosi kivaa ja hyvää, nuttu on mun lempparinuttu. Hehee.
Päivä 01: kuva sinusta
Päivä 02: kuva siitä, mitä sinulla oli tänään päällä
Päivä 03: kuva siitä, mitä teit tänään

Tällaista tänään. Kommentteja ja klikkauksia, kiitos! Tiedoksi, meen huomenna isälle joten päivityksiä ei välttämättä tuu ennen ens keskiviikkoo, kun tuun takaisin äidille.

3 kommenttia:

  1. kylläpä sää oot tänne taas kirjotellu, ja en ny oikeen kerkee kommentoimaan kaikkee, mutta laitan nyt vaan jotain lässyn lässyn läätä tänne, kun ei kukaan muukaan kommentoi, ihmiset, haloo, ei se niin vaikeaa ole!! (jos se meikäläiseltäkin käy)
    Niin
    että
    haluan just tollaset farkkushirtsihaalarit D: Ja oon niin kateellinen kaikille sun kaltaisille, jotka näkee jotain vaivaa asunsa puolesta, itelläni on aina vaan joku huppari tai vastaava, ja kollarit tai farkut. Oon niin arkinen (ja laiska) etten koskaan oikein repäise millään vaatteilla... Eikä oo sitä tärkeintäkään asiaa; rahaa. Eikä tässä lähellä oo mitään kauppojakaan, tosi harvoin pääsen ylipäätään mihinkään ostoksille, korpeni on kotini.

    VastaaPoista
  2. tarkotin että farkkushortsihaalarit ;)

    VastaaPoista
  3. Kiitti kommentoinnista (: Oon samaa mieltä ton kommentoinnin kaa, mut ei ihmisiä voi pakottaa.
    Farkkushortsihaalarit on kivoja (: Mul on niitä ainakin kahet... Molemmat naapurin vanhoja, suuri osa mun vaatteista on jonkun vanhoja. Mä haluun aina laittaa jotenkin omanlaiseni asun, mut joskus mullakin on vaan farkkupäivä :D Ei mullakaan oo rahaa, mutta vanhat vaatteet pelastaa päivän ♥

    VastaaPoista