Hyvin vaihtelevalla tahdilla kirjoittelevan viisitoistavuotiaan helsinkiläisen tytön elämää, valokuvia, kirjoituksia ja joskus jopa runoja.

perjantai 25. toukokuuta 2012

Partiota, koulua, töitä ja kesäsuunnitelmia (ja leffoja!)

No. Niinkuin sanoin jo edellisessä postauksessa, kirjoitan nyt taas sekavan postauksen elämästäni.

Aloitan partiosta.
Niinkuin oon jo pariin otteeseen maininnut, oon tätä keväänä käynyt ryhmänohjaajakurssin, mikä tarkoittaa sitä että olen johtaja, mikä tarkoittaa sitä että saan syksyllä oman ryhmän kahden kaverini kanssa, mikä tarkoittaa sitä että joudunpääsen kaitsemaan 10-15 yheksän-ykstoistavuotiaan yliaktiivisen pikkutytön ryhmää. Eilen torstaina olin vetämässä tälle tulevalle ryhmälle kokousta ja ne oli kyllä tosi suloisia. Tosin se johtuu siitä ettei ne vielä tunne meitä, alussa ne on kilttejä mutta kohta me itketään niiden riiviömäisyyttä (huomaattehan mun positiivisen asenteen). Noeei oon oikeesti tosi innoissani oottamassa syksyä.
Oli kanssa hauskaa huomata, että kun näiden samojen kavereiden kanssa oltiin oltu vetämässä yhelle toiselle ryhmälle harjoituskokousta tiistaina niin johan nämä kyseli 'voidaanko me tehä sitä mitä Möhiläiset teki?' joten tiistain kokous oli tainnu loppujen lopuks onnistuu hyvin, jos ne oli kertoillu kavereilleen ja kaikkea.
Ehehee vielä ens viikolla niiden tulevien lapsieni kokoukseen ja sitten nään osan niistä kesäleirillä seuraavan kerran ja osan vasta syksyllä.

Mitäs sitten? Uskoin että mulla ois paljon kerrottavaa.
No, koulu.
Tänään, perjantaina, meillä oli tosi rento koulupäivä. Historianretkeen meni koko päivä: aamulla piti olla 08.40 Mannerheim-museolla, jossa kuunneltiin älyttömän epäselvästi puhuvaa opasta reilu tunti ja hakeuduttiin sitten Hietaniemen hautausmaalle jossa kierrettiin ns. sankarihautoja. Mulla oli aika ikävää kunnes päästiin sinne hautuumaalle, koska mun kaverit oli ollut aamulla myöhässä ja jouduttiin sitten eri ryhmiin, joten olin tosi yksinäinen siellä museossa, matkalla hautuumaalle ja hautuumaalla odotellessa (toinen ryhmä tuli paaljon myöhemmin kuin meidän). Sitten viimein ystävät viitsivät saapua paikalle ja loppupäivän oli paljon hauskempaa. Kun ope päästi meidät lähtemään, kävin vielä kattomassa meiän sukuhautaa johon on haudattu mm. mun isoäiti jota en koskaan ehtinyt näkemään. Enää viikko kouluu jäljellä (eikä sitäkään voi laskee kunnolliseksi)! Maanantaina ns. normaali koulupäivä, joka kyl loppuu jo puol kaks, eikä me oikeesti tehä enää mitään. Tiistaina melkeen koko päivä menee pesiksen kattomiseen, tosin mua ei kyllä ees kiinnosta kattoo joten relaamiseen ulkona. Keskiviikkona joku himmee itämeripäivä josta mulla ei oo hajuakaan mikä se on. Torstaina aamusta on 'normikouluu' ja kahentoista jälkeen kevätkirkko, joten koulu loppuu jo yheltä. Perjantaina sitten meillä on luokan oma piknik Kaivopuistossa, siihen menee vaan kolme tuntii ja luultavasti jään sen jälkeen keskustaan tekemään jtn hauskaa. Sitten lauantaina kevätjuhlat ja kesäloma alkaa!

Tosiaan, työt!
Mulla on nyt kaksi hienoa työtä: ulkoilutan yhtä koiraa ja aloitan 'oikeat' työt yhessä kiskassa. Se koiranulkoilutus on aika hyvä diili ainakin mun mielestä: käyn siellä n. kerran viikossa, vien koiran reilun puolen tunnin lenkille, istuskelen siellä jonkun aikaa tyhjentämässä niiden jääkaappia ja pitämässä seuraa koiralle ja saan siitä 10€ joka kerralta. Sitä paitsi kun sen omistaja viimein hankkii kotikoneen saan käyttää tietsikkaakin vapaasti.
Kiskahomma on sitten vähän erilaista. Tää kiska on mun entisen futisseuran omistama, sijaitsee kotikentän vieressä. Käyn siellä vähän sillon kun mulle sopii, eka kerta oli torstaina puolentoist tunnin tutustumiskerta, jossa seisoskelin vaan ja mulle selitettiin asioita. Eka oikee työvuoro mulla on sunnuntaina, jollon oon siellä yksikseni neljästä jonnekin seittemän ja kaheksan ympärille. Saan siitä seittemän euron tuntipalkkaa, mikä on mulle oikein hyvä mut jos pitäis elättää itteni oikeesti ei ois ihan niin... Toisaalta saan vaikka lukee siellä koko päivän, ottaa koneen mukaan, kitata kahvii niin paljon kuin huvittaa (se ihminen joka tutustutti mua työhön kertoi, ettei hän ollut pitänyt kahvista ennen kuin aloitti työt tuolla ja sittemmin se on addiktoitunut. Varoitti että mulle käy samalla tavalla), syödä vähän vanhaks menneet ruoat ja ostaa puoleen hintaan jos haluun jotain. Että oon aika tyytyväinen tästäkin. Kumpikaan siis ei oo kesätyö, vaan vakityö, joten mul on asiat aika hyvässä kunnossa siltä osalta ainakin toistaiseksi.

Kesäsuunnitelmia!
Lupasin tässä postauksessa kertoa kesäsuunnitelmistani, joten tässä tulee. Toivottavasti kerron niistä lisää sitten lähemmin.
Kesällä mulla tulee olemaan ainakin riparin toinen osa heinäkuu ekalla viikolla ja rippijuhlat. Suunnitelmissa ostaa oma kone viimein sitten lahjarahoilla... Partio näkyy kesässä suurleiri Sarasteen merkeissä, meen sinne johtajana ja siitä tulee upeaa. Luultavasti myös mökkeilyä, sekä omalla että kavereiden mökeillä. 15-v synttäreitäkin vietän sitten heinäkuun puolella. Kavereiden rippujuhlissa pitää kanssa kiertää ja pikkusiskon synttärit järkätä.
Sitten mulla on kavereiden kanssa vielä paljon hienoja suunnitelmia. Tällä hetkellä meillä on suunnitteilla kuusi eri leffamaratonia, joista ainakin osa vietetään kesällä. Suunnitelmissa scifimaratoni (Linnunradan käsikirja liftareille, Fifth element ja Aikamatkustajan vaimo), Freehiddlebatch (yks leffa Martin Freemanilta = Hot Fuzz, yks Tom Hiddlestonilta = Archipelago ja yks Benedict Cumberbatchilta = Third Star + luultavasti War Horse, joka ei muuten kiinnosta yhtään mut siin on sekä Tom että Ben), Potter (kaikki kaheksan leffaa, wuhuu), Cranfordin naiset (telkkarisarja jota mun ystävä rakastaa jtn hän haluu näyttää ne meillekin), The Lord of the Rings (pidennetyt versiot!) ja joku jonka oon näköjään unohtanu. Ei huolta, ne lukee mulla jossain mut oon liian laiska menemään sinne asti just nyt. Me aiotaan kans kahen ystävän kanssa pitää kirjoitussessioita. Ja lähtee pitkille pyöräretkille. Ja ehkä telttailemaan. Luultavasti puoletkaan suunnitelmista ei toteudu ja toivottavasti jää aikaa ex tempore -suunnitelmille ja relaamiselle.

Tadadam, tästä tuli taas aivan tylsä ja kuvaton postaus, pyydän anteeksi, kiitän ja kumarran.
JA Finnkinossa menee ihanalta vaikuttava leffa, Syvänsininen meri, jota olin melkeen menossa kattomaan tänään mutta kaveri joutu perumaan joten meen kattoo varmaan ens viikolla. Täs pari kuvaa kuitenkin Tom Hiddlestonista siinä leffassa... syy jonka takii haluun nähä sen ♥


9 kommenttia:

  1. jos oot huomannu niin oon tehnyt uuden blogin että käy liittymässä lukijaksi ! :)

    VastaaPoista
  2. Mullaki o kesätyö: pääsen ajeleen jonkun mummon ruohikoita (ja kuulemma on hyväpalkkasta >:D ) yks huono puoli: sillä on semmonen ruohonleikkuri, jossa ei ole moottoria, vaan semmonen jännä juttu joo.
    Heimuuten, sain neronleimauksen, sähän voisit tulla kesälomal meille :------DDDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnee :DD Mul toi ei kyl oo kesätyö, vaan vakityö ni se on melkeen viel parempi (itsekehu ei haise eikä mitään)...
      JOOOOO :DDD PARAS IDEA VÄHÄÄN AIKAAN!

      Poista
  3. Nyyyhkis, olin jo kirjottanu suuret suunnitelmat, jotka sisälsi mm. koppakuoriaisliikkeitä, sonneja, ja siedätyshoitoa sairaalassa suvin tyyliin, mut kaikki hävis ;;;( sosad. mutmutmut vois olla hauska nähä joskus oikeeesti InRealLife, tulis varmaan aika mielenkiintosta... XDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, ei se mitään, voin kuvitella : D Mutta se ois oikeesti upeeta. U-p-e-e-t-a.

      Poista
  4. SIISNYTMÄKEKSIN eilen oli erään merkittävän henkilön nimipäivä, niin kutsunkin sut mun nimpparipartyihin, kutsu voimassa koko kesän. ohjelmassa tiedossa mm.. ... ... ... ...MÄTTÖÖÖ... ... ... ... ... ... .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JOO hyvä idea :D Voidaan samal viettää erään toisen helkilön marraskuussa olevaa nimipäivää vähän aikaseen ni meillä on tuplasyy tavata!

      Poista
    2. tuplapartyt :D nahh tuu sit oikeesti ootan tääl. ajo-ohgjeet: ensin ajat semmoseen tuppukylään ja käännyt tielle jonka nimi on VEHKAKORVENtie ja sitä sitte jotai kuus kilometriä ja semmonen talo mis luutavasti sun mielestä haisee LEHMÄ (lehmät muuten EI haise ihan tiedokses vaan) ja tietenkin oletan et sul on oma auto. nomutta. tuu vaik tänään, tänään käy meille hyvin (oikeestaan meille käy joka päevä paitsi ens viikol, sillon ei kannata tulla mutta jos kumminkin tuut niin saat sitten olla Napsun ja Hipun seurana. Niistä vähän tietoa: Napsu on bodari, sil on hitonmoiset lihakset, ja Hippu on löysä sylikoira.)
      Näinhän tää toimii.
      Mut jos et tuu tänään tai huomen niin tuun hyvinhyvin surulliseks :'<
      P.S. Kaunotar ja Hirviö on ihana leffa, jos et oo nähny (herravarjelesua) niin voidaanki kattoo se :) jos oot nähny ja se oli susta täyttä yliromanttista lastenleffapaskaa, niin mä tungen sen meidän veehooässän (meil on oikeesti se kaks kertaa ja vieläpä videona) sun kurkusta alas et opit kuinka tuhtia tavaraa se on.
      P.P.S tuo ylempi "P.S" ei liity mihinkään, toivottavasti et lukenu sitä... jos luit niin lepää rauhassa♥
      ♥ ♥ ♥
      ooolen terrrve täysin terrrve hahahhaa.
      -.-
      anna anteeks mulle, ei tee hyvää herätä ennen yhtätoista mut valitettavasti mut potkastiin niska-perseotteella pihalle (noeiihankirjaimellisesti) mun OMASTA HUONEESTA!!

      Poista
    3. hetkinen... julkaisiksmä oikeesti ton viestin!?!

      Poista